Poznaj Vigor Cardio
vigor up
Sprawdź skład
Vigor Cardio Witaminy, żelazo i wyciąg z głogu w formie preparatu w płynie o pojemności 1000ml. Nie zawiera alkoholu. zobacz skład
Vigor Cardio zobacz skład

Co zawiera Vigor Cardio?

Vigor Cardio zawiera maksymalną dawkę żelaza - 100% dziennego zapotrzebowania, w najlepiej przyswajalnej, organicznej formie. Dodatkowo wzbogacony jest o wspomagające witaminy oraz naturalny wyciąg z owoców głogu.

Jak działa Vigor Cardio?

Niedostateczna ilość żelaza może pojawiać się z wiekiem i często spowodowana jest zmniejszoną zdolnością wchłaniania składników spożywczych z przewodu pokarmowego. Żelazo jest jednym z kluczowych minerałów wpływających na dobrą pracę serca.

Dzięki zawartym składnikom, Vigor Cardio wspiera prawidłowe funkcjonowanie serca i naczyń krwionośnych

  • witamina B1 bierze udział w zapewnieniu normalnego funkcjonowania serca,
  • kwas foliowy i witamina B12, B6 oraz żelazo mają wpływ na produkcję krwinek,
  • witaminy B6 i B1 są potrzebne do prawidłowej czynności układu nerwowego,
  • żelazo, w najlepiej przyswajalnej organicznej formie, wpływa na prawidłowe wytwarzanie energii oraz pomaga w prawidłowym transporcie tlenu w organizmie.

6 sposobów, by mieć zdrowe serce po 50-tce

Co robić? Po kolei. National Heart, Lung, and Blood Institute przygotował ..

specjalny przewodnik „Your Guide to Healthy Heart” ‒ czyli jak mieć zdrowe serce. Opisano tam m.in. czynniki ryzyka i zasady, których warto przestrzegać. Od czego zaczynamy?
Sprawdź, czy jesteś w grupie ryzyka

Wystarczy odpowiedzieć na poniższe pytania.

 

– Jesteś 55-letnią (lub starszą) kobietą? Jesteś 45-letnim lub starszym mężczyzną?

– Palisz papierosy?

– Czy poziom złego cholesterolu masz powyżej normy?

– Czy ciśnienie krwi jest wyższe niż 140/90 mmHg? A może twój lekarz powiedział ci, że jest za wysokie?

– Czy twój ojciec lub brat miał atak serca przed 55. rokiem życia lub twoja mama czy siostra przed 65.?

– Czy masz zdiagnozowaną cukrzycę, miewasz za wysoki poziom glukozy we krwi lub potrzebujesz leków ten poziom regulujących?

– Czy twoje BMI (Body Mass Index – wynik dzielenia masy ciała w kilogramach przez wysokość do kwadratu w metrach) jest wyższe niż 25?

– Czy zdiagnozowano u ciebie dławicę piersiową lub przeszedłeś już zawał?

– Czy ruszasz się przez mniej niż 30 minut dziennie przez większość tygodnia (sumując ‒ przez cały dzień, spacery z psem też się liczą)?

Wystarczy jedna odpowiedź TAK, by znaleźć się w grupie podwyższonego ryzyka. A im więcej twierdzących odpowiedzi, tym ryzyko wyższe.

 

1. Idź na badania

 

Należy się po prostu zgłosić do internisty i poprosić o kontrolny zestaw badań. Powinien obejmować on diagnostykę ogólną i serca, czyli m.in. badania moczu i badania krwi (morfologia, lipidogram, poziom glukozy). A do tego EKG i USG brzucha.
Jeżeli lekarza cokolwiek zaniepokoi, będzie z pewnością pogłębiał diagnostykę. Najważniejsze to do niego pójść, nawet jeśli czujesz się świetnie i nic ci nie dolega. I sprawdzić, w jakiej kondycji jest twoje serce. Nie dotyczy to tylko mężczyzn. Kobiety nie powinny czuć się zwolnione z obowiązku dbania o serce.

 

2. Trzymaj linię!

 

Zgodnie z raportem „Zdrowie i zachowanie zdrowotne mieszkańców Polski” z 2014 roku, 62 proc. dorosłych mężczyzn i 46 proc. kobiet ma nadwagę. Najgorsza jest otyłość brzuszna ‒ tkanka tłuszczowa obrastająca narządy wewnętrzne wytwarza substancje, które wywołują procesy zapalne. Dlatego World Health Organization (WHO) zaleca, by obwód talii u kobiet nie przekraczał 88 cm, a u mężczyzn 102 cm. W okolicach pięćdziesiątki metabolizm nie jest już taki jak kiedyś ‒ jesz tyle samo, co 15 lat temu i tyjesz, zamiast trzymać wagę. Jak nie tyć i mieć zdrowe serce? Przejdź do punktu 3., a potem przeczytaj punkt 4.

 

3. Zwracaj uwagę na to, co jesz

 

5 porcji owoców i warzyw dziennie ‒ zalecają specjaliści z Mayo Clinic, którzy wydali książkę o tym, jak zapobiegać chorobom układu krążenia („Mayo Clinic Healthy Heart for Life”). Porcja to mniej więcej tyle, ile zmieści się w dłoni. Najlepiej jeść różne owoce i warzywa, aby dostarczyć różnorodnych składników.
Na listę zakazanych produktów trzeba wciągnąć także twarde margaryny, bo zawarte w nich tłuszcze trans podwyższają poziom złego cholesterolu ‒ LDL. Warto wyeliminować smażenie i zacząć zwracać szczególną uwagę na jakość jedzenia.
Co to oznacza w praktyce? Batony, słodkie napoje gazowane, ciasteczka, przekąski, gotowe do zjedzenia potrawy trzeba odstawić, a zacząć samemu gotować, bo wtedy mamy wpływ na to, co jemy. Dobrze ograniczyć słodzenie kawy i herbaty albo chociaż zamienić biały cukier na ksylitol lub stewię.
Uwaga także na sól – ta podwyższa ciśnienie i zatrzymuje wodę w organizmie. A gotowe produkty lub półprodukty, np. zupki instant, zawierają jej bardzo dużo.

 

4. Ruszaj się częściej

 

American Heart Association zaleca 150 minut ruchu tygodniowo. Pół godziny dziennie przez większość dni tygodnia wystarczy, by zredukować ryzyko choroby serca o ponad 50 procent! I co ważne ‒ niezależnie od wieku, ruch poprawia stan zdrowia i serca. I nie trzeba wcale uprawiać triatlonu i biegać maratonów. Spacery, chodzenie na piechotę do pracy czy jazda rowerem też się liczą. Dr Hisako Tsuji z Osaki dowiodła, że zwykła przesiadka z samochodu do komunikacji miejskiej to o 34 proc. mniejsze ryzyko rozwoju cukrzycy, 27 proc. mniejsza szansa na nadciśnienie i aż o połowę niższe ryzyko nadwagi!
Jeśli marzy ci się coś bardziej ekstremalnego niż spacery i rower, a wcześniej raczej nie uprawiałeś regularnie żadnego sportu, skonsultuj się najpierw z lekarzem.

 

 

5. Uważaj na używki

 

Serce nie znosi papierosów. A to 50-letnie pała do nich szczególną niechęcią. Palenie papierosów uszkadza naczynia krwionośne, osłabia układ krążenia. Krew się zagęszcza, ciśnienie i tętno rosną. Palenie sprzyja miażdżycy, do serca dociera mniej tlenu i substancji odżywczych.
A co z alkoholem? Żaden lekarz go nie zaleca, ale według badań można pić niewielkie ilości, pamiętając, że co prawda lampka czerwonego wina do obiadu poprawia krążenie, ale za to osłabia wątrobę. No i bardzo ważne jest, by na tej lampce się skończyło…

 

 

6. Wyluzuj i wysypiaj się

 

Jedno z badań dowiodło, że osoby, które śpią mniej niż 6 godzin, częściej doświadczają nieprawidłowej glikemii na czczo, czyli stanu, w którym stężenie glukozy we krwi przed pierwszym posiłkiem wynosi między 100 a 125 mg/dl, co ma niekorzystny wpływ na serce ‒ wynika z badania Annals of Epidemiology. Zatem 8 godzin dziennie w wieku 50 lat to niemalże sprawa obowiązkowa!
Stres niestety bardzo źle wpływa na serce. Ten nagły, krótkotrwały, może wywołać nawet zawał serca. A ten długotrwały w mniejszych dawkach osłabia serce i układ krążenia. Dlatego oprócz wysypiania się i higienicznego trybu życia, warto czasami odpuścić. Świat się nie zawali, gdy nie wszystko będzie dopięte na ostatni guzik.

 

Jak zmienia się serce po 50siątce?

To jedyny mięsień w twoim ciele, który pracuje non stop – w ciągu życia uderza przeciętnie aż 2,5 miliarda razy...

Serce zmienia się wraz z tobą. Inaczej pracuje u 20-latka, inaczej, gdy dobiegniesz sześćdziesiątki. Jak o nie dbać, by długo było zdrowe?
Powyżej 50 roku życia Twój mięsień sercowy jest teraz starszy od ciebie o 10‒15 lat (także u kobiet, których serce do menopauzy chroniły hormony). Pomiędzy 40. a 60. rokiem życia zmniejsza się ilość krwi płynącej w twoich żyłach (średnio o 7 proc. u mężczyzn i 8 proc. u kobiet). W naczyniach krwionośnych odkłada się cholesterol i wapń, rusza proces miażdżycowy. Ty też się rusz, bo to ostatni dzwonek, by zadbać o zdrowie!
Przestrzegaj zasady „3x30x130” – czyli ćwicz co najmniej 3 razy w tygodniu przez 30 minut, tak by tętno wzrosło do 130 uderzeń na minutę. Najlepsze dla serca są miarowe ćwiczenia, np. pływanie, jazda na rowerze, rolkach, nordic walking. Nieźle robi mu też… seks. Uwaga: kłopoty z potencją mogą być pierwszym objawem choroby serca, więc zanim sięgniesz po błękitną pigułkę, najpierw odwiedź lekarza.

 

Twoje serce pokocha cię za:

  • 1. picie 1,5‒2 l wody dziennie – jej niedobór powoduje zagęszczenie krwi i zwiększenie obciążenia serca.
  • 2. schudnięcie. Każdy nadprogramowy kilogram zmusza serce do cięższej pracy!
  • 3. powolną pobudkę. Przeciągnij się i zrób kilka ćwiczeń na leżąco, usiądź powoli i wykonaj kilka skłonów. Wstań i przy otwartym oknie gimnastykuj się przez 10 minut, głęboko oddychając. Serce mówi „lubię to”!
  • 4. rozsądną suplementację wspomagającą pracę serca. Zwróć uwagę na to, by preparat, który wybierzesz, miał takie składniki jak witaminy z grupy B, witamina E, żelazo czy wyciąg z owoców głogu. Taki skład będzie pozytywnie wpływał na funkcjonowanie serca i naczyń krwionośnych.

 

Zadbaj o serce dziadków!

Wpadasz do nich z wizytą na Dzień Dziadka i Dzień Babci, dzwonisz na imieniny, spędzasz święta, zajadając się szarlotką. ..

Ale czy interesujesz się ich zdrowiem? Wiesz, kiedy ostatnio byli u lekarza, robili badania? Pora to nadrobić!<br><br>
Serce starzeje się tak jak i reszta ciała, a miażdżyca jest procesem fizjologicznym i nie da się jej zapobiec. 70-letnie serce jest mniej podatne na rozciąganie, słabiej reaguje na bodźce nerwowe. Niby kurczy się nadal z taką samą siłą jak u młodych, ale ma problemy z przepompowaniem krwi do naczyń krwionośnych. Można jednak codziennie pracować, żeby służyło jak najdłużej. Jak najlepiej zadbać o serca swoich dziadków?

 

 

Nie lekceważ ich narzekań na zdrowie

 

Przyzwyczaiłeś się, że twoja babcia ciągle narzeka na zdrowie? Słabo się czuje, nie ma siły wejść po schodach, większość czasu spędza na kanapie, kręci jej się w głowie. „Wiadomo, w pewnym wieku to nieuniknione” ‒ tak tłumaczą to sobie i seniorzy, i ich wnuki. Tymczasem zawał u kobiet w starszym wieku może objawiać się właśnie osłabieniem, spadkiem kondycji. Czasami zawał serca pozna pomylić z dolegliwościami żołądkowymi, które się lekceważy, „bo to pewnie zatrucie”.
Dlatego gdy senior źle się czuje, zamiast tłumaczyć to wiekiem, namów go na wizytę u lekarza. Warto przy okazji zajrzeć do domowej apteczki seniora. Dobrze, by znalazł się tam suplement mający dobry skład, który wspomoże pracę serca. Co powinien zawierać? Witaminy z grupy B, witaminę E, żelazo czy wyciąg z owoców głogu.

 

Zmierz dziadka w pasie

 

A jak już ci pozwoli, zbadaj mu ciśnienie krwi. A potem to samo zrób z babcią. Dlaczego to takie ważne? Otyłość i nadwaga to jeden z kilku czynników podnoszących ryzyko zawału serca u starszych osób. Polacy najczęściej umierają z powodu chorób układu krążenia, wiele z nich jest bezpośrednio związanych z otyłością.
Oprócz zawału serca innym niebezpiecznym schorzeniem, które dotyczy zwykle ludzi starszych i z nadwagą, jest migotanie przedsionków, które może skończyć się udarem. To chyba wystarczające powody, by zacząć intensywnie namawiać dziadków na pozbycie się nadmiaru kilogramów.

 

 

Spacer zamiast telewizora

 

Ruch jest kluczowy w zapobieganiu chorobom serca u seniorów. American Heart Association zaleca 150 minut ruchu tygodniowo. Pół godziny dziennie przez większość dni tygodnia wystarczy, by zredukować ryzyko choroby serca o ponad 50 procent! Ruch to znaczy też chodzenie, spacerowanie, wyjście po zakupy ‒ ważne, żeby było to 30 minut w ciągu dnia.

 

 

Ugotujcie razem obiad

 

Zacznij od zabrania babci i dziadka na zakupy. Zwróć uwagę, jakie wybierają produkty, czy czytają ulotki. Jeśli na ich liście zakupów znajdą się twarde margaryny, ciastka, słodycze, tłuste mięsiwa i wędliny, wysoko przetworzone produkty, słodzone gazowane napoje, przed tobą trochę pracy.
Przeczytaj, co jest napisane na ulotce, i wytłumacz, że syrop glukozowo-fruktozowy i tłuszcze utwardzane to dwie rzeczy, których należy się wystrzegać. Tłuszcze trans podwyższają stężenie złego cholesterolu LDL, a obniżają poziom dobrego cholesterolu HDL. Oraz podnoszą stężenie lipoproteiny, która zwiększa ryzyko niedokrwiennej choroby serca. A fruktoza i syrop glukozowo-fruktozowy sprzyjają otyłości.

Gdzie kupić Vigor Cardio?